3 korte meditatie momenten die je kunt doen waar en wanneer jij maar wilt.

We zijn altijd op zoek naar rust, ontspanning. Maar het gekke is, waar haal je de tijd vandaan voor zo'n moment? Want iedereen heeft het druk, druk, druk. Je racet van taak naar taak, les naar les en ligt 's avonds uitgeteld op de bank je favoriete serie te bingen. Te moe om nog een vinger uit te steken.


"Moet ik dan ook nog mediteren? Wanneer dan?"

3 KORTE MEDITATIES

Ik laat je graag zien hoe je kunt mediteren door de dag heen. Kleine momenten met een groot effect. Zo is het geen moeten meer, maar wordt het zelfs leuk!

  1. Bewust drinken. Jaaa, dit is ook een vorm van mediteren. Ik zal je uitleggen hoe het werkt: neem een glas of mok met wat te drinken, laat alle afleidingen voor wat ze zijn (bye bye scrollen door social media) en neem een slok. Voel ondertussen hoe je zit of hoe je het glas/mok beetpakt. Of hoe die slok je mond in gaat en zich een weg baant door jouw lichaam richting je maag. Je kunt als je wilt zelfs je ademhaling observeren.

  2. Let op je ademhaling. Deze is echt top! Want dit kun je doen als je alleen bent, maar ook in een klas vol leerlingen, of tijdens een vergadering met je collega's: even een moment de aandacht leggen op je ademhaling. Voel hoe de adem in en uit je lichaam beweegt. En wil je nog een stapje verder, leg dan een hand op je buik en adem daar naartoe. Hoe meer je naar je buik ademt, hoe relaxter jij je gaat voelen. Ik zeg win-win situatie! Op Instagram heb ik een hele fijne IGTV video voor je opgenomen over dit onderwerp. Klik hier om deze video te bekijken.

  3. Tijdens het lopen/wandelen. We lopen heel wat af als we op school zitten. Zeker als je van lokaal naar lokaal moet tussen de lessen door. Hoe fijn is het als je van die momenten een klein meditatie moment kunt nemen. I know, het wordt wat lastiger als jij je weg moet zoeken tussen hordes leerlingen, maar oefening baart kunst. Wees in het moment. Ga niet op je telefoon scrollen tijdens het wandelen, maar voel hoe jouw lichaam beweegt tijdens het lopen. Hoe jouw voeten de grond raken, je beenspieren hun werk doen en je armen langs je lichaam bewegen. Of wees heel bewust van je omgeving en de mensen die je onderweg tegenkomt. You can do this!

DE KRACHT VAN NU In alle drie de tips gaat het heel erg over aanwezig zijn in het moment. Aanwezig zijn in het heden. Dus niet bezig zijn met wat er in de vorige les is voorgevallen, of wat je het volgende lesuur te wachten staan. Maar echt de aandacht leggen op wat nu van toepassing is, namelijk dit moment, jouw lichaam, jouw ademhaling.

CHALLENGE YOURSELF

Ook al lijken deze (kleine) momenten vanaf een afstand onzinnig en totaal niet nuttig voor ontspanning, dan wil ik je graag uitdagen om dit eens 30 dagen vol te houden. Maak er een fijne challenge van voor jezelf. Kies een van de tips en doe dit elke dag. Ja, zowel op het werk als wanneer je thuis bent. En mocht je het een keer een dag zijn vergeten... no sweat. Morgen is er weer een dag. Dat je er bewust mee bezig bent is al een noemenswaardig.

TIID OM DOOR TE ZETTEN

Ben jij nieuwsgierig naar deze en andere creatieve manieren hoe je kunt mediteren? Om elke dag dat moment voor jezelf te pakken, maar dan niet altijd op die 'stilzitten en ogen dicht' manier? Want jij wilt heel graag mediteren op een manier die bij écht jou past. Ik kan je daarmee helpen.


Bij deze nodig ik je dan ook graag uit om mee te doen aan de Meditatie 10-daagse. Samen live mediteren en praktische tips krijgen hoe jij jouw dagelijkse momenten voor jezelf ook écht kunt toepassen in jouw drukke leven. Samen ben je niet alleen. Klik hier voor meer informatie.


Ik ben heel benieuwd: welke van de drie meditatietips ga jij de komende tijd toepassen?



6 keer bekeken

Contactinformatie:

Locatie: Froombosch (15 min. v.a. Groningen)

Bel of Whatsapp: 0651534746

E-mail: tineke@hurrayfortoday.nl

KVK: 71453814

BTW: NL002153892B10

Volg je mij hier al?

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn Social Icon
  • YouTube

©2020 Hurray for Today Coaching

Wordt drukte en stress in het onderwijs de baas!

Gratis e-book met praktische tips.

  • Instagram
  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook
  • YouTube
hurray for today logo.PNG